3e dag in Denemarken

5 september 2017 - Femmøller, Denemarken

Vanochtend vroeg vertrokken. We willen het zuidelijkste puntje van Helgen/Es bezoeken. Natuurlijk hebben we een route uitgezet waar we ook weer de nodige geocaches tegen komen. Onze eerste stop is in een klein bos waar natuurlijke parkeerplaatsen gecreëerd zijn. We pakken onze fiets en fietsen naar het eerste geocachepunt. Dwars door een kudde schappen en rammen die niet onder de indruk zijn van onze fietskunsten. Het laatste stukje over het strand en daar vinden we de cache. Terug bij de auto rijden we verder en komen uit bij een wandelroute die naar boven toe loopt . Boven aangekomen hebben we een prachtig overzicht over het (schier) eiland. Vervolgens gaat de route nog wat zuidelijker en ineens zien we weer mensen. Waarom is volkomen onduidelijk tot we een eettentje ontdekken met toiletten in de buurt. Daar komt menig tourisme natuurlijk op af. Ook wij scoren een kop koffie/thee en starten weer een prachtige wandelroute waar we geen mens tegen komen. Na onderweg nog meer caches opgepakt te hebben gaan we moe, maar voldaan richting huis, waar we ons zelf nog verwennen met een heerlijke jacuzzi. Morgen wordt er slecht weer verwacht.