4e dag in Denemarken.

6 september 2017 - Femmøller, Denemarken

Nog amper de ogen open horen we het al. De regen klettert met bakken uit de hemel. Tijdens het ontbijt wordt het droog en we besluiten gewoon weg te gaan. Droge kleren mee. We willen dit keer de oostkant gaan bekijken. Al snel rijden we met de auto langs de zee met een moordend tempo van maar liefs 20 km. per uur. Harder kan niet op deze slechte grindwegen met grote gaten, maar dat hoeft ook niet want het uitzicht is werkelijk schitterend. Onderweg stoppen we regelmatig om caches op te pikken en wat foto's te maken. Bij een parkeerplaats aangekomen gaan we een kleine wandelroute lopen. Het begint zachtjes te regenen en nemen de paraplu's mee. Weer zo'n uitdagende route langs de zee en verderop een steile trap omhoog. Bij elke stap naar boven gaat het harder regenen en harder waaien. Boven aangekomen hebben we de grootste moeite om aan onze paraplu te blijven hangen. Natuurlijk gaan we door . We stammen namelijk af Michiel de Ruyter en die gaf echt niet op bij een beetje wind. O ja en er lagen onderweg nog wat caches, maar dat was natuurlijk bijzaak. De regen bleef hardnekkig aanhouden en mijn schoenen stonden inmiddels vol met water. Geen idee wat een paraplu doet, want volgens mij werd ik juist natter daardoor. Eindelijk zagen we in de verte de auto staan en dat was blijkbaar een teken, want het ging nog harder regenen. Het was alsof de weergoden doorhadden dat onze onderbroeken nog half droog waren. Eenmaal in de auto wat droge kleren aangedaan en de kachel van de auto op saunastand gezet in een poging onze schoenen nog wat op te drogen. Wat doen we . Gaan we naar huis of door. Door natuurlijk. Op naar Greena, een klein plaatsje met wat winkels. Kunnen we in ieder geval wat droog lopen zo was de gedachte. Volgens ons kon het niet harder gaan regenen. Nou daar denken ze in Denemarken heel anders over. Met bakken kwam het uit de lucht. Wij waren echt de enige met een paraplu. Geen enkele Deen gebruikt een paraplu viel ons op. Zij lopen gewoon met een waterdichte jas, een korte broek en plastic sandalen en werden minder nat dan wij. In ieder geval hebben we vandaag ontdekt waarom Denemarken zo mooi groen is . Terug in huis maar weer even in de jacuzzi gaan zitten. Verbeeld ik me dat nou dat ik in de jacuzzi minder nat werd dan gedurende de dag ?