5e dag in Denemarken

7 september 2017 - Femmøller, Denemarken

Voorzichtig de ogen, maar vooral de oren open. Zou het droog zijn. Nee hoor het regent al weer. Niet zo hard als gisteren, maar het regent. We laten er ons niet door weerhouden en na een stevig ontbijt trekken we er weer op uit. Vandaag staat er een leuke (auto) route op het programma met een aantal uitdagende geocaches. Keurig de route uitgestippeld welke eerst over goed begaanbare wegen gaat. Het goed bereidbare weggetjes wordt langzamerhand smaller, het asfalt verdwijnt en wordt vervangen door een mengsel van grind en zand. Het slechte weer van gisteren heeft er voor gezorgd dat er zeer diepe geulen zijn ontstaan en dan kom je op het punt ga ik achteruit terug rijden, want draaien is onmogelijk op deze weggetjes of ga je door in de steeds dieper wordende geulen. We kiezen voor het laatste in de hoop dat het tijdelijk is .  Gelukkig de weg wordt weer wat begaanbaarder, terwijl we een aantal caches onderweg oppikken. Na de derde cache zijn onze schoenen al doorweekt en de onderkant van de broek al drijfnat. We kijken elkaar aan of dit nog wel een leuke hobby is op deze manier.  We besluiten om toch door te gaan mede ingegeven door het feit dat we inmiddels ontzettend leuke caches tegen komen. Niet moeilijk te vinden, maar wel een hele uitdaging om ze open te krijgen. Het vereist allerlei speciale tools of creativiteit om ze open te maken. Een aantal lukken niet, want we hebben geen batterij en een boortol bij ons en hoog in een boom klimmen gaat zelfs ons te ver. Gek he. Bij een cache hadden we zelfs een fietspomp nodig en die hadden we toevallig wel in de auto liggen.  Moe, drijfnat, maar wel voldaan reden we met gierende banden weer naar huis, waar een heerlijk warme jacuzzi het leed al weer snel verzachtte.