Onze eerste (reis)dag

2 september 2017 - Ebeltoft, Denemarken

Vandaag zijn we rond 6 uur vertrokken richting Denemarken. We verwachten aardig wat opstoppingen onderweg, want die Duitsers zijn eigenlijk altijd met de weg bezig. Komt dat ooit nog af ? Vlak voor Hamburg, ja hoor de eerste "Baustelle". Geduldig sluiten we achter in de rij aan en besluiten niet die vreselijke tunnel bij Hamburg te nemen, maar Hamburg met een omweg te omzeilen. Dit was een goede keus, maar vlak voordat onze oorspronkelijke route en onze nieuwe route weer bij elkaar komt weer een gigantische file. Langzaam rijden dan maar. Het is niet anders. Plotseling is de file opgelost en geen idee wat nou eigenlijk die file veroorzaakt heeft. Mooi, even het gas erop. Anneke heeft niets in de gaten als de teller even de 175 km per uur aantikt, maar het schiet wel lekker op. Vlak bij de grens nog even een paar minuten oponthoud, maar dan zijn we eindelijk in Denemarken. Het valt op dat die Denen er erg van houden om links te blijven rijden. We voelen ons dan ook gelijk weer thuis. Eenmaal in Denemarken schieten we lekker op en plotseling doemt het kantoor van Novasol op, waar we de sleutel kunnen ophalen. Vol spanning rijden we naar ons vakantiehuisje. Hoe zou het eruit zien. Is het echt zo mooi als op de foto's of waren deze foto's onder een ideale hoek genomen. De weg veranderd langzaam in een landweggetje, wat vervolgens steeds smaller wordt. En dan...... zien we het huis. Ademloos kijken we naar het huis. Het overstijgt onze verwachtingen. Wat is dit mooi en chique. We kunnen niet wachten om binnen te gaan kijken. Voordat we "onze zooi" naar binnen gooien snel wat foto's gemaakt. Nu is het nog netjes. Woorden komen te kort, maar gelukkig hebben we de foto's nog.