Zaterdag 3 februari De Voorbereiding

3 februari 2018 - Zeewolde, Nederland

Snoertjes:

Gisteren de laatste werkdag gehad. We vertrekken a.s. dinsdag naar Australië dus de echte voorbereiding kan nu beginnen. Vandaag een mooie dag om de koffers in te pakken. Nou ja , niet echt inpakken, maar alles klaar leggen. En dan gaat het niet zo zeer om de kleding, maar vooral om al die andere zaken die belangrijk kunnen zijn tijdens de vakantie. Een verrekijker, dat handige zakmes met vork en lepel, de klamboe, filmcamera, het statief, fotocamera, dat handige petje tegen de zon enz., maar vooral ook heel veel snoertjes.

Als je op vakantie gaat dan blijkt pas hoeveel snoertjes je eigenlijk hebt. 4 snoertjes voor 2 gsm’s, 2 snoertjes voor de laptop, 2 snoertjes voor de i-pad,  2 snoertjes voor het fototoestel, 2 snoertjes voor de filmcamera, 4 snoertjes voor 2 sporthorloges, 2 snoertjes voor de fietscomputer, 1 snoertje  voor de TomTom, 1 snoertje voor de GPS etc. Je wordt helemaal gek van al die snoertjes en sommige van die snoertjes kan je nog niet klaar leggen, omdat je ze tot het laatste moment gebruikt. Toch heb je die snoertjes allemaal nodig, want het is toch ook wel prettig als je langer dan één dag kan genieten van al die apparatuur die je meeneemt. Nou is het wel mogelijk om één snoertje voor meerdere apparaten te gebruiken, maar dat betekent dan wel dat je midden in de nacht moet opstaan om het snoertje aan het andere apparaat te hangen.

En waar laat je dan al die snoertjes ? Het duidelijkste zou zijn als je elk snoertje houdt bij het juiste apparaat. Dat is nog wel te doen bij een filmcamera, maar hoe doe je dat dan bij je horloge. Op je pols plakken? Een aantal jaren geleden hebben we bedacht dat het handig is om alle snoertjes in dat witte tasje bij elkaar te houden. Immers, heb je een snoertje nodig dan pak je het witte tasje en dan is het snoertje snel gevonden. Sommige mensen doen een labeltje aan een snoertje, zodat ze weten welk snoertje bij welk apparaat hoort. Dat vind ik onzin. Elk snoertje heeft immers een label, namelijk het stekkertje. Pas het stekkertje niet op het apparaat dan heb je het verkeerde snoertje. Pas die wel dan is het misschien niet het juiste snoertje van het apparaat, maar wat maakt dat uit. Als je maar kan opladen. Niets aan de hand dus.

Nu heeft een snoertje één nare eigenschap. Het heeft de vervelende gewoonte om in de war te gaan zitten. Wanneer ze dat doen weet niemand, maar ik vermoed dat het ’s nachts gebeurd als iedereen slaapt. Hoe je een snoertje ook oprolt, samenvouwt en opbergt, het gaat altijd in de knoop zitten. Heb je enig idee wat er gebeurd als je 50 snoertjes in één wit tasje doet? Juist.

Als ik dus dat witte tasje open doe en in één oogopslag zie welk stekkertje ik nodig heb wil dat nog niet zeggen dat ik deze ook uit het tasje kan halen. Eruit halen lukt wel, maar wel samen met 49 andere stekkertjes om vervolgens minutenlang te puzzelen om ze uit elkaar te halen. Heerlijk al die verschillende apparaten !

Morgen gaan we de kleding inpakken. Wat een feest.

1. Leo en Yvonne:
    3 februari 2018
    Pffffffttt bijna al moe en dan moet het nog beginnen.
    Maarre als al jullie verhalen zo geweldig worden bes hreven als deze dan hebben wij ook feest..geweldig. succes schatjes. Hele fijne bijzondere, geweldige, onvergetelijke, indrukwekkende en veilige vakantie gewenst. Xx
  2. Christa:
    4 februari 2018
    Het komt vast goed. Heel veel plezier en fijn om mee te kijken/lezen. Geniet van deze droomreis. 😘