Zondag 4 februari Koffers inpakken

4 februari 2018 - Zeewolde, Nederland

Vandaag gaan we de kleding klaar leggen. Zoals altijd is dit weer een gevecht. Wat moet wel meegenomen worden en wat niet. Als we met de auto weggaan nemen we vooral veel mee. Immers ruimte genoeg in de kofferbak en anders hebben we nog de achterbank. Elk jaar opnieuw kijk ik verbaasd naar die volgeladen auto. Hoeveel spullen neem je mee als je met z'n tweeën op vakantie gaat. Wat laten we eigenlijk nog achter in het huis? En jaa… daar maak ik me ook schuldig aan. Die handige pomp moet mee, 2 paar wielren schoentjes voor als het regent, de racefiets en de mountainbike is ook handig, veel sportkleding, het koffiezetapparaat.

Ik denk dat ik daarom reizen met het vliegtuig zo ideaal vind. 2 koffers mag je mee, 20 kg per koffer en wat handbagage, wat ook aan bepaalde afmetingen moet voldoen. Lekker duidelijk en verder geen discussie over mogelijk. Wat er niet inpast kan niet mee en is de koffer te zwaar moet je er wat uit halen. Je zou zeggen dat dit niet tot problemen kan leiden.

Nou toch wel, want het zou natuurlijk het makkelijkste zijn als 1 koffer voor hem en 1 koffer voor haar bestemd zou zijn. Ik weet niet hoe dit bij anderen gaat, maar bij ons werkt dat toch anders. Het begint altijd heel slim. Het wordt heel rustig opgebouwd door Anneke.  Misschien moeten we onze kleding over beide koffers verdelen, want als er een koffer zoek raakt is dan het argument. Ik reis al meer dan 50 jaar, ben nog nooit een koffer kwijt geraakt, maar je weet natuurlijk nooit. Op zich prima, maar het nadeel is wel dat je niet precies meer kan zien hoeveel kleding de één en hoeveel kleding de ander dan meeneemt. Nou ja, voor mij geen probleem, ik neem toch nooit zoveel mee als ik op zomervakantie gaat. In Australië is het hartje zomer en 2 weken geleden was het daar nog 47 graden. Dus wat heb je nodig.

Is dit alles wat je meeneemt hoor ik in de verte roepen ? We gaan 5 weken hoor en we kunnen niet overal kleding wassen. Neem je maar 1 trui mee, moet je niet meer schoenen mee en een wat dikkere jas is die niet handig. Heb je aan je pantoffels gedacht en die waterschoenen moeten die niet mee. Ja daar heb ik allemaal aan gedacht hoor ik mezelf zeggen, terwijl het zweet van mijn voorhoofd gutst en ik met mijn volle gewicht de koffers probeer dicht te krijgen.

1. 4 februari 2018
    Geweldig! !!!
  2. 5 februari 2018
    wat kan marco leuk schrijven ...en zo waar
  3. Jan Douma:
    5 februari 2018
    Goede start van jullie mooie reis morgen Marco en Anneke.
    Wij blijven het volgen en zien nu al uit naar de volgende verslagen.
  4. Van-Ha:
    7 februari 2018
    Hi Anneke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En veel plezier in Australië.