Donderdag 8 maart: Melbourne ( de laatste dag)

8 maart 2018 - Melbourne, Australië

Vanmorgen was het maar een kort ritje naar Melbourne. Vrijdagmiddag  om 16.00 vliegen we terug naar ons eigen kikkerlandje. Vanmorgen vroeg vertrokken, want dan kunnen we nog de hele dag Melbourne verkennen. We komen om 10.30 uur in het laatste hotel van onze reis. Veel te vroeg natuurlijk om in te checken, maar dat is ook niet onze bedoeling. We kunnen de auto hier achter laten en de stad verkennen. We zitten in een heel ander gedeelte van Melbourne dan de eerste keer. Een wat ons betreft mooier en veel gezelliger gedeelte, 200 meter van het strand en vlakbij een centrum met allemaal leuker en gezellige winkeltjes. Er is een straatje, waar je helemaal terug gaat naar de sixties en dat spreekt ons wel aan. We wanen ons even terug in het flower power tijdperk en passen de nodige kleding. De koffers zitten meer dan vol dus er moeten keuzes gemaakt worden. Ik beperk me tot 2 met de hand geschilderde T shirts en voel me weer even terug in mijn jeugd. Anneke koopt helemaal niets. Die is al jong van zichzelf. 😇Er rijden hier veel minder auto’s en trams fleuren de straat op. Leuk hier al die restaurantjes . Toch is de keus snel gemaakt, want 100 meter van ons hotel is een vegetarisch restaurant. Voor ons een heerlijk moment om vanavond de fantastische reis door Australië af te sluiten met een etentje. Voor de zekerheid reserveren we maar even voor vanavond, zodat het geen teleurstelling wordt. Vervolgens komen we op weg naar zee een pretpark tegen. Normaal gesproken vinden we dat leuk, maar met temperaturen van boven de 30 graden besluiten we toch maar de wind langs de zee op te zoeken. Ook hier allemaal gezellige restaurantjes met uitzicht op zee. Het strand ligt hier wel wat voller dan op onze vorige locatie, maar er is nog ruimte genoeg. We slenteren nog even langs de boulevard en nemen dan een taxi naar een van de grote shoppingmols. Als het zo heet is dan is dat nog de beste plek om af te koelen. Aan het eind van de middag slenteren we terug naar onze hotelkamer met airconditioning. Vanavond uit eten en dan zit de vakantie erop. Dat betekent ook dat dit het laatste verhaal is. Ik vond het leuk dat jullie ons gevolgd hebben tijdens onze vakantie. Bedankt voor alle reacties en complimentjes. We hebben ze allemaal gelezen, maar allemaal beantwoorden lukt helaas niet. Fijn dat jullie met ons meegeleefd hebben. Nogmaals dank en wellicht tot een volgend avontuur van ons. Ooooh ja, speciaal voor Anneke. Volgende week om deze tijd ben je al weer een dag aan het werk. 😷👍

1. Yvonne:
    8 maart 2018
    Jullie ook bedankt voor alle leuke verhalen en foto's. Wens jullie een goede terugreis en nog heel veel mooie reizen toe 👋
  2. Nicole:
    8 maart 2018
    Een hele veilige terugreis, en jullie bedankt dat we mee mochten “reizen”, ik heb er erg van genoten
  3. 8 maart 2018
    bedankt voor de prachtige verslagen hoor en een goed reis terug dikke pakkert van mij XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  4. Wilma:
    8 maart 2018
    Een hele goede reis terug en bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's. En Anneke, tot volgende week😊
  5. Christa:
    8 maart 2018
    Wat was het leuk om jullie verhalen te lezen!! Een goede reis terug naar huis en gewoon nog niet aan werken denken Ank.
  6. Jaap:
    8 maart 2018
    De gezellige manier van schrijven maakte het extra leuk om een beetje mee te reizen......
    Een prachtige ervaring om mee te nemen en nog lang van na te genieten. Goede reis terug morgen.
  7. Irma:
    9 maart 2018
    Jammer dat het er al weer op zit. Maar jullie hebben een hoop gezien en meegemaakt. Goede reis terug.