Dinsdag 20 februari; Cradle Mountain

20 februari 2018 - Cradle Mountain, Australië

Vandaag zijn we weer verder getrokken. We hebben de rimboe verlaten en het hoog “ Victor Victor Charlie” gehalte. Als je niet weet wat dit is dan is dit op te zoeken op internet. Vandaag is het een korte rit naar onze nieuwe bestemming. Slechts 70 km. rijden, maar meneer TomTom geeft aan dat dit 2 uur in beslag gaat nemen. Deze wegen kennen we inmiddels, dus we weten dat we niet harder kunnen rijden dan 40 km per uur. Halverwege komen we in een heel klein dorpje en besluiten hier te stoppen voor een kop koffie. We lopen een gebouwtje binnen voor een kop koffie, maar dit blijkt het plaatselijke museum te zijn. Eigenlijk zijn we niet zo geïnteresseerd, maar eenmaal binnen treffen we daar moeder en dochter aan, die het museum blijkbaar runnen. Die zijn zichtbaar blij 2 levende wezens te zien en wat doe je dan ? We besluiten het museum toch maar even te bekijken en deze rondtocht leert ons veel over de historie van Wahrat. We blijven net lang genoeg om de illusie te wekken dat we geïnteresseerd zijn en na een kort praatje met moeder en dochter, die ons vertellen waar we koffie kunnen drinken rijden we met gierende banden verder. Bij het plaatselijke benzinestation kan je tanken, ontbijten, boodschappen doen, je wasmachine laten repareren, je vakantie boeken enz. en dus ook koffie drinken. Een multifunctioneel gebeuren dus hier. We besluiten hier een “take away” koffie/thee te nemen en in het parkje tegenover het benzinestation, onder het genot van een heerlijk zonnetje , deze op te drinken. Even verderop zien een groot bord met “ snelle wifi “ iets wat in deze streek heel opvallend is. Het blijkt het plaatselijke postkantoor te zijn annex bibliotheek. Hier kan je 20 minuten gratis snel internet gebruiken, daarna moet je betalen. Als rasechte Hollanders gebruiken wij het internet precies 20 minuten, waar we anders 1,5 uur over zouden doen. We uploaden onze foto’s, onze reisverhalen, we checken onze mail, Facebook en downloaden de krant. Verder is er ook niets te beleven in het dorp en we besluiten dan ook snel verder te rijden. Dat betekent wel dat we al om 13.00 uur op onze nieuwe plaats van bestemming zijn, het Nationaal park Cradle Mountain, en besluiten direct dit natuurgebied in te trekken. Je mag in dit park niet met de auto rijden. Je wordt met shuttle busjes het park ingebracht.  Wij denken bij een park aan een stadspark, maar hier is een nationaal park zo groot als de provincie Utrecht om maar eens een willekeurige provincie te noemen. We lopen letterlijk van de ene verbazing in de andere. Wat een mooi, afwisselend park is dit. Tot nu toe het mooiste wat we hier gezien hebben. Prachtige vergezichten, watervallen en na een wandeling van 3 uur kruipen we weer moe, maar voldaan achter het stuur om naar ons nieuwe verblijf te rijden, 200 meter van dit park. Daar verteld de eigenaar dat ze sinds kort wifi hebben, maar dat deze nog wel onstabiel. Daar we niets verwachten valt alles mee. Als jullie dit verhaal dus morgen kunnen lezen dan werkt de wifi. Morgen gaan we zeker weer het park bezoeken op zoek naar Wombats, die we reeds vandaag in de verte hebben gezien.