Maandag 12 februari: Woodbridge

12 februari 2018 - Woodbridge, Australië

Gisteravond hebben we eerst gekeken naar Sven Kramer, die goud haalde op de 5000 meter schaatsen. Beiden lui liggend op de bank hebben we hem de juiste aanwijzingen gegeven. Harder Sven, dat kan harder Sven. Blijft knap als je de gedoodverfde favoriet bent en het dan ook gewoon laat zien. Ik heb een enorm respect voor de sportman Sven Kramer. Een veelwinnaar, die ook weet wat verliezen is en daar sportief mee omgaat. Daar zijn er niet veel van. Wat hebben wij heerlijk geslapen in ons nieuwe onderkomen. Wat een rust, zeker in vergelijking met Sydney. Vanmorgen toen we wakker werden huppelde de kangoeroes door onze tuin heen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Voor ons is het echter heel bijzonder. Ik schrijf kangoeroes, maar eigenlijk zijn het Walibi’s. Maar Walibi’s doen mij te veel aan een pretpark denken. Vandaag hebben we een rustdag ingepland, maar dat wil niet zeggen dat we niets doen. We gaan de omgeving bekijken en ook nog even kijken of er Geocaches hier liggen. Geocachen, een van onze gezamenlijke hobby’s, is hier in Australië veel spannender. Ooooh zeker in Nederland genieten wij ook met volle teugen van de prachtigste plekjes, waar je normaliter zelden of nooit zou komen. Maar hier in Australië komt er een extra dimensie bij, want waar zijn de meeste Geocaches verstopt? Op plekjes onder  stenen, in holtes van bomen, door het hoge gras bij de waterkant enz. En waar leven de 10 gevaarlijkste dieren ter wereld. Juist, in Australië. Daar leven de gevaarlijkste spinnen en slangen ter wereld. En waar zijn die gehuisvest? Juist in holtes van bomen, onder stenen en op al die plekken waar het blijkbaar leuk is om de geocaches te verstoppen. Het is dus wel uitkijken geblazen en het is onverstandig om zomaar door het hoge gras te lopen en je handen zomaar in holtes van stenen en bomen te stoppen. Gelukkig ging alles goed vandaag en we kunnen weer 15 gevonden caches op onze naam zetten. De planning is dan we onze 1000e cache hier in Australië gaan scoren. Het weer is hier in Tasmanië onvoorspelbaar, zeker in vergelijking met Sydney. Hier in Tasmanië is het mogelijk om 4 seizoenen op 1 dag te beleven. Vanochtend toen we weg gingen was het zomer, met een heerlijk warm zonnetje en zo’ n  20 graden. Een uur later leek het wel even herfst. Een buitje regen, een daling van temperatuur, jassen snel aan doen, broekspijpen  aan ritsen om vervolgens 10 minuten later zwetend en puffend je weg te vervolgen je afvragend waarom  je de auto niet wat dichter bij hebt gezet. Op dit moment zitten we weer heerlijk te genieten in de zon op het terras, terwijl de kangoeroes weer aanwezig zijn.

1. 12 februari 2018
    wat fijn dat jullie ons achterblijvers, zo mee laten genieten van jullie prachtige reis.En het is ook zo spannend geschreven door jou marco. mijn compliment. Lieve groeten van ma XXXXXX . P.S. het weer in nnederland begint iets beter te voelen met meer zon af en toe
  2. Yvonne:
    12 februari 2018
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen en wat een mooie plekjes die jullie tegenkomen, iedere dag weer. Genieten hoor, ga zo door.