Woensdag 7 februari : De aankomst

7 februari 2018 - Sydney, Australië

Het dreigde vandaag een saaie dag te worden. Vooral hangen op luchthavens en in vliegtuigen. Maar ja wie de wereld wil zien moet er wat voor over hebben. Met een uur vertraging zijn we in HongKong aangekomen. We hadden precies 3 kwartier om onze volgende vlucht te halen. Dat lijkt veel, maar als je weet hoe groot de luchthaven van Hongkong is. Maar goed we hebben het gered. Vanavond kwamen we om 09.00uur aan in Sydney. Koffers en Douane gingen redelijk snel, maar toen moesten we nog ons hotelbusje vinden. Altijd leuk, allebei doodmoe en in een temperatuur van 30 graden zoeken naar een groen busje in je winterkleren. Tenslotte waren we met -3 graden vertrokken en om dan al met je korte broek in het vliegtuig te gaan zitten. Na even speuren vonden we ons groene busje en werden keurig om 22.30 uur voor ons hotel afgezet. We werden allerhartelijkst ontvangen door de receptioniste, die medelijdend keek naar onze doodvermoeide gezichten. Eindelijk naar onze hotelkamer om heerlijk te gaan douchen. Dachten we. Nee hè krijgen we een van de koffers niet open. De cijfercode voor de ene koffer werkte perfect, maar de exact zelfde code voor de andere koffer werkte niet. En natuurlijk net die koffer waar onze belangrijkste spullen voor de komende dagen in zitten. Wat we ook probeerde de koffer bleef gesloten. Ja daar zitten we net op te wachten . Wat nu te doen. Ik op internet zoeken wat de mogelijkheden zijn. Er bleken maar 2 mogelijkheden te zijn. De derde namelijk het openbreken van de koffer vonden we nog wat te vroeg. Mogelijkheid 1 , met de koffer terug naar de winkel waar je hem gekocht had ging ons te ver. Om nu weer 24 uur in het vliegtuig terug te gaan naar huis gaat zelfs ons te ver. Mogelijkheid 2, 999 codes uitproberen. Dat zijn het aantal mogelijkheden met 3 cijfers. En dan kennen jullie Anneke nog niet . Met een engelengeduld gaat zij dus aan de gang en ja hoor het lukt haar om naar 20 minuten de goede code te draaien. Wat een kanjer ! We kunnen schone kleren aan . Tot morgen.

1. Tilly:
    7 februari 2018
    Duidelijk zeer vermoeid........jullie gaan toch ook geocachen? Dit is het begin......en ja we kennen Anneke hoor anders waren er nog niet zoveel coaches gevonden!😂😘
  2. Christa:
    7 februari 2018
    Anneke je bent een toppertje!!
  3. 7 februari 2018
    wat een giller weer he natuurlijk ken ik ook Anneke, jullie vullen elkaar prima aan. Nou heel veel plezier en Anneke vast gefeliciteerd hoor met je verjaardag de 8e een dikke kus voor jullie twee
  4. Dea van Wengerden:
    7 februari 2018
    Jeetje, wat zullen jullie blij geweest zijn. Hartelijk
    gefeliciteerd met je verjaardag Anneke.
  5. Irma:
    8 februari 2018
    Ikzelf had toch meteen voor optie 3 gekozen............maar dat zegt meer iets over mij 😂😂
  6. Louis:
    9 februari 2018
    Knap van Anneke. Ik had denk ik direct optie 3 gedaan en dan maar een nieuwe koffer kopen. Geduld loont dus.