Donderdag 8 februari: De eerste echte vakantiedag

8 februari 2018 - Sydney, Australië

Anneke is vandaag jarig. Hiep hiep hoera. Heel gedoe geweest om haar verjaardagscadeautje te verstoppen. Probeer maar eens een cadeau te verstoppen in 2 beschikbare koffers, die ook nog eens doorlopend open gemaakt en onderzocht worden door Anneke. Maar het is gelukt een verstopplek te vinden die niet vanzelfsprekend was. Vandaag hebben we de beroemde Bridge Climb gedaan in Sydney. Als je in Sydney komt moet je deze brug beklimmen. Het valt ons op hoe aardig en klantvriendelijk " de Ausies" zijn. Zelfs bij zo'n toeristische attractie geven ze je het gevoel dat het geen routine geworden is. Een leuke gids met leuke verhalen en humor. Wat ook op valt hoe professioneel alles aangepakt is. Een prachtig pak (zie foto's), wat goed afkleed, een headset voor de nodige informatie onderweg, een paar schoenen en sokken, doekjes tegen het zweten, een petje en nog veel meer. Veiligheid boven alles, want mocht je onderweg zelfmoordnijgingen krijgen dan is het uitgesloten om daarmee wat te doen. Vastgeketend aan een veiligheidskabel leg je het hele parcours af. De klim duur totaal 3 uur dus je bent wel even bezig. Maar wat een fantastisch uitzicht. Meer dan de moeite waard. Een leuke gezellige groep van zo'n 12 voornamelijk Engelse en Amerikaanse toeristen deden niet voor elkaar onder. De foto's spreken verder voor zich. Eigen camera's mocht je niet meenemen en telefoons, horloges en andere zaken die naar beneden zouden kunnen vallen mochten niet mee. Onderweg zijn er voortdurend foto's gemaakt. Een aantal kreeg je gratis en de rest kon je tegen een redelijke prijs erbij kopen. Op een van de foto's stonden wij met onze handen het getal 40 aan te geven en na afloop vroeg de dienstdoende fotograaf wat dat betekende. Toen wij ons verhaal vertelde werden de foto's en films spontaan gratis meegegeven. Dat is toch leuk ?  We zijn zo benieuwd wie er vanavond op de verjaardag van Anneke komt. We hebben niemand uitgenodigd, maar het zou leuk zijn als er spontaan iemand langs komt.

1. Tilly:
    8 februari 2018
    Ook op jullie reislog nogmaals van harte gefeliciteerd An en wat hebben jullie al een geweldige dag achter de rug. Helaas moet ik vanavond werken anders had ik graag een borreltje bij jullie komen halen. xxx
  2. 8 februari 2018
    ook ik ben al helemaal in jullie ban gekomen ....en dan is dit pas het begin.leuke tijd voor jullie hoor gefeliciteerd nog allettwee
  3. Karen Herrebrugh:
    8 februari 2018
    Anneke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een ontzettend leuke foto's, nog een hele fijne reis gewenst.
  4. Linda Lubken:
    8 februari 2018
    Wauw! Wat prachtig!! En gefeliciteerd Anneke! Extra leuk om daar jarig te zijn! En Marco uiteraard ook gefeliciteerd met je vrouw!
  5. Janneke Westerink:
    8 februari 2018
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Gefeliciteerd Anneke ( en Marco) wat super om jarig te zijn tijdens deze mooie reis.
  6. Christa:
    8 februari 2018
    Wat een mooie foto's!! Anneke gefeliciteerd met je verjaardag, wat een plek om het te vieren. Ik ga het net niet redden om langs te komen. 😄
  7. Yvonne:
    8 februari 2018
    Gefeliciteerd Anneke, wat gaaf zo'n klim, zou het met mijn hoogtevrees niet 3 uur kunnen volhouden.
    Moet helaas afzeggen voor vanavond maar wens je een gezellige avond toe :-)
  8. Willemien:
    Gefeliciteerd!!
    Wat een leuk verslag, we hebben weer genoten en meegeleefd.
    Tot het volgende verslag.
  9. Jos Bex:
    8 februari 2018
    Gefeliciteerd. Geniet van alled wat op jullie pad komt.
    Groetjes
    Jos
  10. Irma:
    8 februari 2018
    Anneke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben nu toch wel benieuwd wat je van Marco hebt gehad voor je verjaardag 🎁. Marco het pak kleedt inderdaad mooi af 👍🏻 Ik wil er ook graag 1 😉 Mooie foto’s 📷 hoor.
  11. Alfred:
    9 februari 2018
    Onder dit bericht hoort nog een felicitatie. Anneke van harte gefeliciteerd nog voor je verjaardag.
    Blijf genieten van jullie vakantie. Wij genieten op de achtergrond en van grote afstand mee.
  12. Jan Douma:
    9 februari 2018
    Wow, wat een mooie start van jullie trip. Dat belooft nog wat!!!!!!!!!!
    Van harte gefeliciteerd nog Anneke.
    Leuke verhalen hoor, we zitten er helemaal in.
  13. Radha:
    14 februari 2018
    Liever te laat dan nooit...
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Anneke!!!😚

Verhalen van Marco zijn erg leuk om te lezen. Goed en grappig beschreven🖒😁

Plezierige voortzetting van jullie vakantie!