Zondag 4 maart: Lorne

4 maart 2018 - Lorne, Australië

We verblijven dus momenteel bij Christine en Brett in de Love Shack. Zij kochten 14 jaar geleden een stuk kale grond van maar liefs 20.000 vierkante meter. Buiten het feit dat zij een boerderij bezitten hebben ze het landschap een totaal ander aanzicht gegeven. Er werden maar liefs 70.000 bomen geplant in de loop der jaren.  Al die geplante, opgekweekte boompjes werden  beschermd voor de dieren door melkpakken, anders zouden de jonge stekjes binnen de kortste keren opgegeten worden. Nu 14 jaar later is het prachtig geworden en zijn er volop vogels aanwezig. Ze hebben 4 bungalows die ze verhuren. Heel bijzonder allemaal. De bungalow, die wij huren is echt een luxe bungalow. Weliswaar geen WIFI, maar verder is alles aanwezig en ziet er geweldig uit. Wat een uitzicht vanuit je bed als je s ochtends wakker wordt. Christine is een echte gastvrouw. Het ontbreekt ons aan niets. Een uitgebreide boodschappenmand wacht op ons met zelfgebakken brood. Ook heeft ze folders neergelegd met informatie, waar we 7 weken mee vooruit zouden kunnen. We blijven echter maar 2 nachten en dus maar 1 dag. Grappig is ook dat ze het weerbericht voor ons heeft uitgeprint en dat ziet er voor de komende dagen weer prima uit. Vandaag gaan we natuurlijk hier de omgeving verkennen. Ja, ik val dan in herhalingen, wat is het prachtig hier. Wij zijn zo in de laatste week ook aan het terugblikken. Gisteravond hebben we onze eigen film terug zitten (liggen)kijken en wat hebben we een hoop meegemaakt. Sommige stukken waren we al weer even kwijt, maar bij het zien van de beelden komt alles terug. Wij zijn zo blij dat we met ons reisbureau TravelEssence in zee zijn gegaan. Ze hadden al voor ons een aantal jaren geleden een fantastische reis door Nieuw Zeeland georganiseerd, waar we erg tevreden over waren. Opnieuw hebben ze geweldig werk geleverd. Het klink allemaal heel erg duur als er iemand bij je thuiskomt die een reis op maat gaat samenstellen, maar werkelijk van  elke dag hebben met volle teugen genoten. Nergens hebben we naar ons gevoel te lang of te kort gezeten, nergens hebben we problemen ondervonden. Alles was tot in de puntjes geregeld. Ook van de eigenaren hier horen we dat ze graag werken met Travelessence, omdat ze hun afspraken nakomen en dat ze persoonlijk de diverse locaties komen bezoeken en beoordelen. Jammer dat ze alleen in Nieuw Zeeland en Australië actief zijn. Bij terugkomst zijn we een gedeelte van het landgoed wezen bekijken. Je kunt je als Nederlander er geen voorstelling van maken dat je brievenbus 20 km van je voordeur af is en dat je dan alleen maar over je eigen grond rijdt om deze te legen. Alweer onze laatste nacht op dit adres. Morgen gaan we nog 1 locatie bezoeken, waar we nog 3 nachten blijven, voor onze laatste nacht in Melbourne. We moeten er niet aandenken dat we volgende week om deze tijd weer gewoon aan het werk zijn. Maar ja aan alle leuke dingen komt ook weer een eind. We gaan deze laatste dagen nog even fijn genieten.

1. 5 maart 2018
    wat een snoezig huisje ook net genoeg voor een nacht toch dit zou ook wel een mooi atelier kunnen zijn. voor schilders oke verder nog een leuke week liefs van jullie ma XX
  2. Joke:
    5 maart 2018
    O jullie vakantie is nog een week ik dacht dat jullie alweer thuis waren. hoe is het met de griep???? als ik het zo bekijk zien jullie er erg gezond uit gelukkig maar. nog veel plezier de komende dagen. groetjes van Tante Joke
  3. Irma:
    5 maart 2018
    Tjonge jongen wat gaat de tijd snel, jullie laatste week alweer. Maar nog even niet aan denken, gewoon blijven genieten.