Vrijdag 9 februari: Tour de Sydney

9 februari 2018 - Sydney, Australië

Het blijft gek. Terwijl bij ons de vrijdag al bijna weer om is moet deze in Nederland nog beginnen. Vandaag zijn we met een groep Sydney gaan verkennen op de fiets o.l.v een gids. Rond 10.30 uur moest iedereen zich verzamelen bij de plaatselijke fietsenwinkel. De fietsen zagen er goed uit. Dat moet je altijd maar weer afwachten. Iedereen kreeg in ieder geval de juiste maat fiets . Natuurlijk kreeg iedereen een helm op en de nodige veiligheidsinstructies mee. Het blijft wel Australie. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Het blijft wel leuk dat aan Nederlanders, Belgen, Denen en Schotten serieus wordt uitgelegd hoe een fiets werkt. Gelukkig had de gids vrij snel in de gaten dat dit toeristen waren die wel vaker hebben gefietst. De tocht was een geweldige ervaring. Je komt op plekken waar je normaal nooit zou komen. Onderweg werd er regelmatig gestopt en werd er wat verteld over de historie van de stad en konden er foto's gemaakt worden. Halverwege werd er gestopt bij het oudste hotel van Australie, waar we werden verrast op een heerlijk koud biertje. Slingerend vervolgde we onze weg. Na bijna 4 uur fietsen zat het erop. Na het fietsen de Ferry gepakt naar de overkant. Heerlijk uitgewaaid op de boot om vervolgens te slenteren over de vele boulevards, die Sydney rijk is. Het is werkelijk ongelooflijk hoeveel restaurants en terrassen hier zijn. De temperatuur is nog altijd tegen de 30 graden, maar er staat heerlijk veel wind dus voldoende afkoeling . Wel worden onze oren en neuzen steeds roder ondanks de vele zonnebrand die we gebruiken. Je verbrand hier veel sneller dan in Europa.

1. 9 februari 2018
    Geweldig maar smeren is dus niet overbodig lees ik. Veel liefs hoor uit koud Nederland
  2. Irma:
    9 februari 2018
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Je kan leuk schrijven Marco. Geniet maar van de warmte. Hier worden onze neuzen ook steeds roder.........................maar dan van de kou. Bbbrrrr.
  3. Paul:
    9 februari 2018
    Ben een laat ingestapte blogvolger, vandaar een late felicitatie voor Anneke haar verjaardag en Marco voor zijn prettig leesbare verslagen. Was vanavond een genoeglijk uurtje.