Zaterdag 10 februari: Blue Mountains

10 februari 2018 - Sydney, Australië

Normaal gesproken is vakantie bedoeld om te genieten en lekker uit te slapen. Echter niet bij ons. Het is zaterdag, we zijn op vakantie, maar om 06.00 ging bij ons de wekker. We werden stipt om 07.00 uur opgehaald voor een trip naar Blue Mountains.  Onderweg moesten we eerst nog een paar Duitsers oppikken, maar daarna reden we in een landrover naar de Blue Mountains. Twee uur verder zagen we waarom deze zo genoemd worden. Een prachtige blauwe gloed kleurde de bergen. Eigenlijk zijn het geen bergen. Ze zijn het best te vergelijken met de Grand Canyon. Eerst reden we naar een mooie plek, waar tot onze verbazing de reisleider/chauffeur de kofferbak open deed. Vervolgens kwam daar koffie/thee uit, maar ook allerlei koeken, druiven aardbeien enz. Met een heuse picknick begonnen we de dag. Na dit “ontbijt” liepen we een prachtige wandelroute met aan het eind van het pad een prachtige waterval. Weer boven gekomen vervolgde we onze weg. Onderweg kwamen we de bussen vol Chinezen tegen die op weg waren naar de “ 3 sisters”, een toeristische attractie die blijkbaar iedereen wil zien. Onze gids vertelde dat Chinezen heel anders zijn dan Europeanen. Daar waar wij de attractie voor ons zelf willen hebben met zo weinig mogelijk mensen erom heen zijn de Chinezen zelfs boos als blijkt dat zij de enige zijn. Die willen zoveel mogelijk mensen om hun heen. Goed, wij reden in onze landrover door de gigantische (parkeer)drukte heen om vervolgens 3 km verderop een prachtig uitzicht te hebben op de 3 zusters met werkelijk helemaal niemand om ons heen. Wat fijn om een gids te hebben die de prachtige plekjes weet zonder de drukte in te hoeven. Ter plekke zien we tot onze verbazing wel 40/50 papegaaien rondvliegen. Van die witte kaketoes, die wij normaal gesproken alleen in een dierentuin zien. De gids vond het maar raar dat wij dat bijzonder vonden. Wat de huismus bij ons is is daar de papegaai. Rare gasten die Aussies. Onderweg hebben we de prachtigste uitzichtpunten gezien van de Blue Mountains. Moe maar voldaan werden we om 18.30 uur weer voor ons hotel afgezet. (Nee niet met geld) . Gelukkig kunnen we morgen een half uurtje langer uitslapen . Om 7 uur vertrekken we naar het vliegveld om door te vliegen naar Tasmanië. De drukte zijn we nu wel zat. Lekker de natuur in, maar Sydney heeft grote indruk op ons gemaakt.

1. Alfred:
    10 februari 2018
    Jullie gaan later naar huis met een bagage aan belevenissen. Leuk ook voor ons om dat zo via jullie mee te mogen maken. Dank daarvoor!
  2. Christa:
    10 februari 2018
    Uitrusten doe je thuis maar weer. Leuk om te zien en te lezen hoe jullie genieten. Ik verheug mij al op de natuurfoto's.
  3. Tamara:
    10 februari 2018
    Wat leuk om mee te lezen en foto’s te kijken! Ik wens jullie nog heel veel plezier en hele mooie ervaringen! Ik blijf mee lezen!