Woensdag 28 februari: Port Fairy

28 februari 2018 - Port Fairy, Australië

Wat hebben we het heerlijk gehad in The Grampians. Met weemoed nemen we afscheid en wat leuk dat veel kangoeroes zich vanmorgen verzameld hadden voor onze bungalow om van ons afscheid te nemen. Geweldig! Vandaag weer een reisdag. We hoeven niet al te ver te rijden en doen het dus rustig aan. Onderweg stoppen we verschillende keren om Geocaches op te pikken, de mooie uitzichten te bekijken of om gewoon een lekker bakkie koffie te drinken. Relaxte dag dus en alle tijd van de wereld. Hadden we ook wel even nodig na de zware wandelingen van gisteren. We moeten vandaag 150 km rijden en er zit precies 1 bocht in de weg. Een lange rechte weg dus, maar verre van saai. We zien het landschap veranderen. Langzaam verdwijnen de bossen en worden vervangen door vergezichten. Vreemd gezicht, een volledig vlak landschap met in de verte 1 berg. Dat blijkt een vulkaan te zijn, waar je met de auto omhoog kan rijden. Natuurlijk gaan we van dit uitzicht genieten. Met de auto boven gekomen moeten we het laatste stukje met een trap omhoog. Niets vermoedend komen we boven en ik kon Anneke nog net vast grijpen,anders had ik haar 50 km verderop weer kunnen oppikken. Wat een wind hier bovenop, maar wat een fantastisch uitzicht over het landschap. Absoluut de moeite waard. 150 km rijden en we zijn geloof ik 2 auto’ s tegen gekomen. Ik denk dat het onze laatste plaats is waar het zo rustig is. Dat wordt nog even 3 dagen genieten aan het strand. Alleen het weer is vandaag onstuimig. Als we de weerberichten mogen geloven is het alleen vandaag en zal het de komende dagen weer een stuk beter worden. Het is niet koud, maar er staat hier een behoorlijk stevige wind. We zijn redelijk vroeg op de plaats van bestemming en worden hartelijk ontvangen door de eigenaar. Deze woont in een huis, wat in Nederland zeker meer dan 3 miljoen zou kosten. Vrij uitzicht op zee en een aantal hectare grond erom heen. Op dit terrein bevind zich ook ons huisje voor de komende 3 nachten. Een werkelijk prachtig ingericht huisje met ook uitzicht op zee. Een grote overdekte veranda en omdat het niet koud is en we uit de wind zitten is het hier heerlijk vertoeven. We gaan snel in het dorpje dichtbij de nodige boodschappen doen en het dorpje verkennen. Een leuk gezellig dorp met de nodige restaurantjes. We zijn moe van de reis dus besluiten van die heerlijke pie’s te halen (zeg maar een groentetiaart) en de eerste dag heerlijk in ons huisje te genieten van het uitzicht opzee. We kunnen niet koken in dit huisje en zullen de komende 2 dagen in restaurants gaan eten ( wat een straf hè ). We gaan heerlijk uitrusten en vanavond genieten van languit op de bank liggen, een film bekijken met natuurlijk af en toe een blik op de onstuimige zee . G’day !

1. Joke:
    28 februari 2018
    Het is woensdag 28-2- 2018
    Geniet weer van je verslag,wat ben je zorgzaam voor Anneke,lief hoor.
    Hier is het ijs koud,en er word veel geschaatst.
    Wij hebben toch liever de zomer hoor.
  2. 28 februari 2018
    nou dit is geen straf he, om even bij te komen toch heerlijk aan het strand. jullie boffen wel met de huisjes. bedankt weer Marco voor je mooie verslag groeten van Rie
  3. Nadine:
    28 februari 2018
    Prachtig verhaal wéér!! Misschien moet je maar eens een boek gaan schrijven Marco. Wij doen het hier wel met -7°C brrrrr.
  4. Irma:
    3 maart 2018
    Prachtig uitzicht, ziet er weer goed uit.