Zaterdag 24 februari: Melbourne

24 februari 2018 - Melbourne, Australië

Met pijn in ons hart nemen we vandaag afscheid van Tasmanie. Tasmanie heeft onze stoutste  verwachtingen ver overtroffen. Wat is het hier geweldig mooi. De steeds weer wisselende landschappen, de prachtige vergezichten, de overweldigende natuur, de rust, de stilte, de aardige bevolking, maar bovenal de dieren. We gaan jullie missen. Straks vliegen we nog even boven je en wellicht zien we je nooit meer terug. Hoewel, je weet natuurlijk nooit hoe het leven loopt. We reizen verder, maar Tasmanie zal altijd een speciaal plekje in ons hart blijven houden. Bedankt voor al het moois wat je ons in de afgelopen 2,5 week hebt gegeven. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Wij gaan vandaag naar Davenport, een kleine luchthaven om vandaar uit verder te vliegen naar Melbourne. Eerst onze huurauto inleveren. Daar aangekomen dachten we dat Lelystad luchthaven klein was (nu nog !), maar het kan nog veel kleiner. Davenport is een soort busstation met 1 halte. Dat wil overigens niet zeggen dat ze geen strenge controles uitvoeren. Je hoeft natuurlijk niet de Douane door, want we zitten al in Australie. In de verte zien we een klein proppelorvliegtuigje aan komen taxiën . Hier kunnen zo’n 80 man in. Knus en gezellig, goede plekken met veel beenruimte. Het was echter een ruig tochtje.

In Melbourne aangekomen staan we direct op een groot internationaal vliegveld  en dat merk je aan de drukte. Daar moeten we wel even aan wennen na die 2 weken stilte. Gelukkig staat het busje klaar dat ons op komt halen om naar het hotel te brengen. Daar zitten nog meer gasten in voor andere hotels en ja hoor wij zijn natuurlijk de laatste die weggebracht worden. We hebben gelijk de stad leren kennen met deze rondtour. Het hotel is leuk en knus. We zitten op de begane grond en hebben een plaatsje buiten en dat is met deze temperaturen wel lekker .dat je nog even buiten kan zitten. 200 meter van ons vandaan zit een heel groot outletcenter dus we gaan eerst even shoppen. Er zijn hier veel outletwinkels met enorm veel keus. De kleding en schoenen zijn hier niet duur. Maar ja we kunnen natuurlijk niet te veel kopen. Alles moet straks wel weer in de koffer passen. Natuurlijk zien we wel een paar mooie dingen. We genieten van de restaurantjes en de terrasjes, maar aan het lawaai moeten we wel weer even wennen. Vanavond even lekker uit eten en dan morgenochtend vroeg de nieuwe huurauto halen en dan met gierende banden de stad snel weer uit. We komen later nog terug in Melbourne.

1. Joke:
    24 februari 2018
    jullie reis verslag, heb ik drie dagen gemist, maar nu kamen ze binnen . Het is nu zaterdag ochtend, en lees het met plezier. wat een verschil met Tastmanie, nu in de drukke wereld. ik kijk uit naar het vervolg.
  2. 24 februari 2018
    ja dat kan ik me wel enig zins voorstellen Tasmanie is echt wel jullie ding he, maar aan alles komt een eind, voorlopig maar eventjes bijkomen . tot de volgende keer.
  3. Alfred:
    24 februari 2018
    Ik blijf genieten van het reisverslag. Veel plezier nog gewenst.
  4. Christa:
    24 februari 2018
    Ik snap nu wel dat ze zo streng zijn bij douane, er is zoveel moois te beschermen. Wat krijgen jullie waar voor je geld. En ik blijf mee genieten.
  5. Irma:
    24 februari 2018
    3 dagen van jullie reisverslag achter elkaar gelezen. Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. Ik word er ook helemaal enthousiast van........