Zondag 25 februari: Grampians Nationaal Park

25 februari 2018 - Grampians National Park, Australië

Vandaag vertrekken we weer uit Melbourne. Aan het eind van onze reis komen we hier nog een keer terug. De stad is leuk voor een middagje, maar we zijn allebei blij dat we die drukke stad weer kunnen verlaten. We zijn blij dat we tijdens het plannen van onze reis gekozen hebben om maar 1 nachtje in de stad te blijven. Wij zijn nu eenmaal geen stadsmensen en dat is best wel gek voor iemand die in Amsterdam is geboren en de ander in Utrecht. Vanmorgen konden we om 08.00 uur de huurauto ophalen en raad eens wie er om 08.00 uur voor de deur van de autoverhuur stonden. Juist ! Natuurlijk hebben we eerst van een heerlijk ontbijtje genoten met uitzicht op de autohuur. Zodra de lichten aan gingen stormden wij naar binnen. De auto met dit keer een wat grotere kofferbak was snel geregeld en bij ons hotel reed er net een auto weg dus we konden rustig inladen.

Met gierende banden verlaten we de stad en dat is best wel moeilijk voor een auto met een automaat. Vrij snel zitten we op de snelweg en werkelijk binnen 10 minuten zitten we in niemandsland. Wat een gekke gewaarwording. Een 4 baans weg en geen auto te bekennen. Het is hier heerlijk relax rijden en we zien het landschap om ons heen steeds mooier worden. Het is een tocht van zo’n 300 km, maar niet te vergelijken met Tasmanie. Daar waar in Tasmanie geen recht stukje weg was te bekennen is hier geen enkele bocht te bekennen. Een kaarsrechte weg van 300 km. lengte brengt ons naar onze nieuwe plaats van bestemming. We zijn op weg naar het Nationaal park The Grampians. Onze verwachtingen zijn hoog gespannen, want de foto’s van ons nieuwe verblijf zien er geweldig uit.

Rond 15.00 uur komen we op onze plaats van bestemming en de bungalow, die voor de komende 3 nachten van ons is ziet er groot uit en voldoet meer dan onze verwachtingen. We pakken snel uit en gaan het dorpje vlakbij in de buurt verkennen en de nodige boodschappen doen voor de komende dagen. Hier zijn ook was toeristenwinkeltjes met hele aparte spulletjes. Bij terugkomst gooien we snel de boodschappen eruit en gaan heerlijk genieten van de zon, die inmiddels weer een temperatuur heeft bereikt van 25 graden. Rondom onze bungalow is er altijd een plaatsje in de zon of in de schaduw te vinden. We hebben nu even behoefte aan de zon op ons bolletje. Terwijl we heerlijk aan het genieten zijn van een kopje koffie/thee zien we de eerste Kangoeroes verschijnen. Niet die kleintjes uit Tasmanie, maar dit zijn de echte manshoge kangoeroes. Indrukwekkend gezicht. Ineens horen we achter ons geluid. Ons omdraaiend zien we ineens een roede herten voorbij trekken. Boven ons horen we een hels kabaal en daar strijken een zwerm Kakatoes neer in de bomen. We kijken elkaar aan en beseffen opnieuw dat dit de reis van onze dromen is. Midden in de natuur met voor, achter en boven ons de dieren. Sorry voor mijn enthousiasme, maar hier worden wij gelukkig van. De weersverwachtingen voor de komende dagen zijn weer geweldig. Er wordt hier een temperatuurtje verwacht van zo’n 30 graden. Het wordt dus weer behelpen.

1. 25 februari 2018
    zo heeeeeeeee, niet verkeerd hoor, ja dit echt iets voor jullie he, dus is het weer genieten geblazen.Ik vroeg me af zijn daar geen muggen enz? nou ja, een mug ,wat wat ons dat schelen zou je zeggen maar ja je weet maar nooit toch. Hier in zeewolde is het wel mooi weer met zon ,maar steen koud ook hier verlangen we wel eens wat warmte. ja het is nog geen maart, en ook die roerd zijn staart doeoeooee xxxxxxxxxxg
  2. Nadine:
    25 februari 2018
    Is wat héérlijk!! Helemaal niet verkeerd dus zulke temperaturen 😎. Hier is het ernstig onder de nul grens en berekoud brrrrrr....
  3. Irma:
    25 februari 2018
    Hier ook volop zon...........maar berenkoud ❄️☃️. En ik zit ook tussen de beesten..........mijn eigen kat 🐱 en cavia 🐹 en in huis zal er ook wel een 🕸🕷 te vinden zijn 😂😂 Marco en Anneke het is jullie gegund, blijf volop genieten.
  4. Joke:
    25 februari 2018
    Mooie foto,s volop zomer daar. Hier is het koud maar wel zonnig. leuk dat jullie zo genieten.